Femenes – Vita quotidiana delle donne ladine nel Cadore di un tempo   22 luglio 2010

Femenes – Vita quotidiana delle donne ladine nel Cadore di un tempo.

Presentazione del libro “Femenes” di Francesca De Meio e Francesca Larese Filon
Domenica 25 luglio ore 21.00 presso l’auditorium di Lozzo di Cadore
con la partecipazione del Gruppo Musicale di Costalta

Dalla presentazione del libro edito dall’Union Ladina del Cadore de Medo:

Doe parole pa spiegà.

Femenes no nase dala voia de lassà n recordo dele strussie che le nostre femene de na ota dovea ogni dì sobarcasse. Credo che no sea debesuoi. Savon dute, fin massa ben, i mile dover che ogni femena dovea portà come na cros, da cuan che le era poco pì de tosatele, fin cuan che vegnia l momento de lassà sto mondo: fei davoi ai fardiei pì pìciui, di a tole aga nte brente, parecià l disnà, lavà le strazarie sui rin o sui lavadoi, parecià da vestisse, taconà, mendà, filà lana o cianeipa, fei tela che sarae servida par fei biancaria. Chesto par cuanto reguarda l laoro nte ciasa.

Vegnia po da netà la stala, da monde e  guarnà le bestie, da portà l late n lataria, l laoro nte i cianpe, l portà ruoi, vangà, sapà, semenà, curà, tole su e parecià chè che l cianpo te dasea. E po ncora le avea da idà a seà l erba, da spandela, da rodolà, restelà, fei cogoluze, e par finì tole su l fien fato e portalo nte i tabià n giro pai luoghe opura, se le era da visin del paes, portalo co l lenzuó o la cuerta da fien, se propio dea ben co la luoida, nte i tabià che era sora le stale, pronto par dai da magnà a le bestie.

Femenes é n tributo, piciol ma pien de sentimento, no al laoro fato da le femene, ma a le femene che chel laoro lo à fato, nte ogni momento, pronte a patì, piande, strende i dente, rassegnade a l so destin ma nte l medesimo tenpo segure de esse davoi a fei algo de gran. Femenes l é dedicou soralduto ale femene de na ota, ma anche a chele de ncuoi, dei nostre dì. che anche se l mondo l é canbiou, le sa e le siente de dové fei de duto, ncuoi come alora, par tigni su le famea.



Condividi l'articolo:
Tags: ,
Questo articolo è stato pubblicato giovedì, 22 luglio 2010 alle 08:22 in pubblicazioni e libri. Puoi seguire ogni commento a questo articolo utilizzando il Feed RSS 2.0. Puoi inviare un commento, o trackback dal tuo sito.

2 commenti

22 luglio 2010 alle 12:17
Femenes - vita quotidiana delle donne ladine nel Cadore di un tempo » BLOZ – il blog su Lozzo di Cadore Dolomiti commenta:

[...] sito Ladino Cadorino ho dato spazio alla presentazione del libro ed alla foto della copertina. Qui, per i puristi della [...]

24 febbraio 2011 alle 17:47
» Femenes – vita quotidiana delle donne ladine nel Cadore di un tempo è ora su Google Libri » Il ladino cadorino commenta:

[...] già accennato al libro “Femenes” nel post “Femenes – Vita quotidiana delle donne ladine nel Cadore di un tempo“. Il libro è ora disponibile per la libera consultazione e per il download su Google Libri [...]

Scrivi un tuo commento